Vajinal Yapışıklık | Labial Sineşi (Labial Yapışıklık | Labial Füzyon)

Vajinal Yapışıklık | Labial Sineşi ( Füzyon | Yapışıklık) Nedir?

vajinal yapışıklık

Vajinal yapışık | labial sineşi denilen durum, vulvanın (kadın dış genital bölgesinin) iç dudaklarının birbirine yapışmasıdır. Bu durum çoğu zaman doktor muayenesinde fark edilir ancak bazen ebeveynler de bebeklerinin alt bakımlarını yaparken fark edebilirler. Yapışıklık alanı vajinal açıklığın tamamı veya bir kısmında olabilir. 100 kız çocuğunun 2’sinde karşımıza çıkar. Labial sineşi aslında çok sık bir durum olmakla birlikte genellikle fark edilmemektedir. Doğuştan değildir, genellikle 1-2. Aylardan sonra oluşur.

vajinal yapışıklık

Labial Sineşi Belirtileri Nelerdir?

Ailelerin hastaneye başvuru nedenleri çoğu zaman çocuk doktoru tarafından bu yapışıklığın fark edilmesidir. Vajinal yapışıklık erken bebeklik döneminde nadiren belirti verir. Bu belirtiler çatallı idrar yapmak, zorlanarak idrar yapmak ve tekrarlayan idrar yolu enfeksiyonudur. Daha büyük çocuklarda ise bu şikayetlere idrar bölgesinde kaşıntı, idrar yaptıktan bir süre sonra iç çamaşırına idrar damlaması eklenebilir.

Labial Sineşinin Nedeni Nedir?

Labial sineşi için pek çok faktör suçlansa da tam bir netlik yoktur. Bu faktörlerden ilki östrojen seviyesinde azalmadır. Aslında anneden kız bebeğe geçen östrojen hormonunun bu yapışıklığı 6 aya kadar önlediği bilinmektedir. Ancak bazen bu hormonun geçişinde sorun olabilir, bu da yapışıklığa neden olabilir. Bunun dışında annenin genital bölge temizliğini sert, çok bastırır şekilde yapması, yüzeysel tahriş veya aksine hijyene pek dikkat etmemeleri; ıslak mendil, uygun olmayan sabun ve şampuanlar, pudra, pişik kremlerinin kullanımı ve geçirilmiş mantar enfeksiyonları da vajinal yapışıklık için suçlanan nedenler arasındadır.

Labial Sineşi Tedavisi Nedir?

Labial sineşi tedavisinde ilk basamak olarak östrojenli ve steroidli kremler kullanılabilir; ancak östojenli kremlerde kıllanma ve meme büyümesi gibi hormonal yan etkilerin oluşabilir. Bu ilacın kullanımını kısıtlamaktadır. Bu yüzden medikal tedavide günümüzde steroidli kremler daha çok tercih edilmektedir. Krem uygulamasının etkili olmadığı hastalarda cerrahi yöntemle bu yapışıklık açılır. Çocuğun yaşı ve yapışıklık derecesine göre lokal veya genel anestezi de uygulanabilir. Genellikle vajinal yapışıklık kesme olmaksızın kolaylıkla açılır. Labial sineşi tedavisini, istenmeyen sonuçlara sebep olmamak adına sadece bu konuda deneyimli kişiler yapmalıdır. İşlemden sonra ılık oturma banyosu önerilir. Tedaviden sonra yapışıklık tekrarlayabilir.